torsdag 8. mai 2014

Humlestafett

Mens hele landet blir utfordret til
 ta årets første bad,
har Fruene lest om 
utfordringen 
"Humlestafett."
Fruene skriver gjerne om humlene,
og oppfordrer andre bloggere
om å gjøre det samme.



Fruene synes humla er fin og spennende.
Og så
 er humla viktig i matvareproduksjonen.
Den bestøver
epler, plommer, pærer, kirsebær, rips og blåbær
for å nevne noen.



På grunn av
forandringer i kulturlandskapet
og
bruk av sprøytemidler
dør enkelte humlearter ut.

Fruene anbefaler alle å plante blomster.
Humlene liker blant annet
kornblomster,
ringblomster,
solsikker
og
revebjelle.
Rododendron er en skikkelig humlegodbit

I Fruehagen er det
 mange blomster og mange humler.
Slik blir det mange humlebilder av.



Når det gjelder  utfordringen
"Hopp i havet"
er det slik at Fruene
bader hele året.
Hi hi....



1 kommentar:

  1. Jeg hopper ikke i havet!
    Men jeg har mange rhododendron i hagen. Har dessverre ikke sett så mange humler enda i år, men jeg prøver ihvertfall å gjøre mitt for at de skal trives rundt mitt hus :)

    SvarSlett