tirsdag 9. oktober 2012

Haugefliden informerer om Husfliden

Møte i Haugesund Husflidslag.



Onsdag 10. oktober 2012
 er det møte i 
Haugesund Husflidslag.

Møtet er på Havnaberg Seniorsenter, 
og begynner klokken 1900.
Det blir servert kaffe og kaker.

ALLE ER HJERTELIG VELKOMMEN.

Haugesund Husflidslag får besøk av 
husflidkonsulent Anna Halsne,
som vil snakke om
FORM, FUNKSJON OG DESIGN,

Norges Husflidslag setter fokus
på dette viktige tema i 2012.



Bildene er fra Husfliden på Lillehammer.






2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så morsomt! Denne rekonstruerte 17oo-tallsdrakten har jeg.
    Jakken min er i et annet rødt stoff og uten sølv-blonder.
    Ofte er disse draktene laget etter bevarte brude-drakter som er pyntet med ekstra blonder. Siden jeg ikke skal stå brud hver gang jeg har på bunad, sløyfet jeg sølvblondene. Men jeg bruker selvfølgelig lue.
    Jeg får masse positive tilbakemeldinger på den :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi falt helt for denne drakten da vi var på Lillehammer.
      Her er det virkelig god form, funksjon og design , og tradisjon!
      Så kjekt å ha et så flott festplagg.

      Slett